Jaki hosting wybrać na początek i dlaczego?

Autor: Piotr Machałek

W zależności od rodzaju strony internetowej i skali promocji, musimy wybrać hosting, który będzie w stanie obsłużyć ruch generowany przez odwiedzających.

Pierwsza mała strona

Gdy zaczynasz swój pierwszy projekt w internecie zacznij od małego hostingu, nawet jeśli myślisz, że od razu Twoja strona będzie generować duże obciążenie, to w rzeczywistości, aby wygenerować ruch trzeba poświęcić na to trochę czasu. Dlatego też warto rozpocząć od podstawowego konta hostingowego, a wraz z rozwojem projektu skalować je do wyższych pakietów.

Hosting MINI

Rozwiązanie idealne dla małego i średniego sklepu internetowego. Zobacz więcej.

Sprzedaż online wkrótce

Na co zwrócić uwagę?

Na to, aby hosting współdzielony umożliwiał nam w prosty sposób zarządzanie kilkoma podstawowymi sprawami: skrzynkami e-mail, dostępem do plików, domenami, bazami danych i rozliczeniami.

Wymienione powyżej rzeczy będą przez Ciebie używane najczęściej, dlatego komfort zarządzania nimi jest bardzo ważny.

Co poszczególne parametry mówią o hostingu?

Omówimy najważniejsze parametry dla wszystkich kont hostingowych, z naszej oferty.

  • Rodzaj dysku - od technologii w jakiej został zbudowany dysk twardy, na którym przechowujemy dane zależy prędkość odczytu i zapisu. Obecnie najszybszymi powszechnie dostępnymi dyskami są SSD NVMe, które umożliwiają wykonywanie wymienionych operacji 7 - 8 razy szybciej niż standardowy dysk HDD. Jednak dyski HDD są bezpieczniejsze, jeżeli chodzi o trwałe przechowywanie danych.
  • Przestrzeń dyskowa - jest to miejsce jakie udostępniane jest na przechowywanie swoich plików i bazy na serwerze.
  • Roczny pakiet transferu - pakiet transferu informuje o maksymalnej ilości danych jaką możemy wysłać z i na serwer. Rzeczywistym ograniczeniem w pakietach bez limitu jest prędkość naszego łącza. I tak np. dla łącza 100Mbit/s jest to 31640,625GB (30,89TB) miesięcznie. Oferty, w których można znaleźć nieograniczony transfer z gwiazdką, tak naprawdę oferują niższą prędkość po przekroczeniu określonego limitu transferu danych. Tym samym transfer staje się limitowany.
  • Bazy MySQL na dyskach NVMe - ilość odrębnych baz danych jest ważna w przypadku, gdy chcemy na naszym hostingu zainstalować wiele aplikacji, a dane trzymać w odseparowanych od siebie bazach. Dyski NVMe w tym przypadku powodują, że zapis i odczyt danych jest błyskawiczny, co przekłada się na działanie całej strony www.
  • Wspierane technologie - PHP 5 i 7, Perl, Python - są to technologie w jakich możemy uruchamiać aplikacje na naszym serwerze. Większość otwartych silników takich jak Wordpress, Prestashop zbudowane są w oparciu o PHP.
  • Dostęp sFTP - jest to dostęp do plików za pomocą szyfrowanego protokołu sFTP. Przy pomocy takich narzędzi jak np. FileZilla możemy w łatwy sposób zarządzać plikami na serwerze.
  • Cykliczne zadania CRON - cykliczne zadania CRON umożliwiają nam wykonywanie określonych czynności w zaplanowanym z góry czasie. Np. indeksowanie pozycji w sklepie internetowym co godzinę. Do tego właśnie służy CRON, który uruchamia dla nas skrypty.
  • Przepisywanie adresów (mod-rewrite) - jest to funkcja serwera umożliwiająca nam tworzenie np. przyjaznych linków. Jest to bardzo przydatne przy pozycjonowaniu SEO.
  • HTTP/2 - jest to unowocześniona wersja protokołu HTTP, która znacząco przyśpiesza komunikację pomiędzy serwerem, a przeglądarką.
  • Panel administracyjny - cPanel - jest to panel administracyjny używany przez wielu dostawców usług hostingowych z uwagi na swoją wszechstronność. W naszych rozwiązaniach panel do zarządzania kontem klienta i rozliczeniami jest odseparowany od panelu zarządzania hostingiem. Docelowo jednak będą one połączone.
  • Ilość stron WWW - na swoim hostingu możesz mieć tyle stron WWW ile się zmieści. Nie znaczy to jednak, że będą wtedy szybko działać :)
  • Autoinstalator aplikacji - aplikacja dostępna z poziomu panelu administracyjnego umożliwiająca w kliku kliknięciach zainstalowanie wybranego CMS'a. Instalacja Wordpress czy Prestashop jest szybka i przyjemna.
  • Wybór katalogu dla konta sFTP - jest to możliwość wyboru katalogu, do którego będziemy logować się określonymi danymi sFTP. Przydatna funkcja, gdy chcemy udzielić dostęp do części danych określonej osobie.
  • Serwer anonymous FTP - anonymous FTP jest to rodzaj konta ftp, w którym nie trzeba podawać danych do logowania. W hostingu Subinet jest to wyłączone z uwagi na możliwe nadużycia.
  • Ustawienia strefy DNS - ustawienia te służą do zdefiniowania parametrów domeny, takich jak serwer pocztowy, serwer www. Więcej napiszemy w osobnym artykule.
  • Certyfikat SSL - certyfikat SSL służy do potwierdzania, czy serwer WWW, z którego hostowana jest strona, jest tym serwerem, który powinien to robić - naszym, a nie serwerem osoby dokonującej ataku.
  • Własny adres IP - niekiedy potrzebujemy własnego dedykowanego adresu IP do komunikacji z serwerem aplikacji. Istnieje możliwość dokupienia usługi dodatkowego adresu IP w Subinecie.
  • SNI - wiele certyfikatów na serwerze - funkcja ta jest potrzebna, gdy masz wiele stron na jednym hostingu i potrzebujesz podpiąć do każdej z nich certyfikat.
  • Dostęp do logów serwera WWW i sFTP - w logach zapisane są informacje, kto, kiedy i co zrobił. Są to bardzo ważne informacje pozwalające określić, czy nasz serwer był atakowany, a jeśli ktoś uzyskał nieuprawniony dostęp to kto to był i co zrobił.
  • Dostęp do stron przy użyciu haseł - funkcja blokowania wyświetlania strony i ukrywania jej za hasłem. Przydatna, gdy chcemy ukryć naszą stronę przed odwiedzającymi i udostępnić ją np. grupie pierwszych testerów.
  • Regularna kopia bezpieczenstwa - jako firma wykonujemy regularną kopię bezpieczeństwa wszystkich hostingów na wypadek awarii. Jest to o tyle ważne, że regularna kopia pozwala nam przywrócić najaktualniejszą wersję wszystkich stron w kilkanaście minut. Jest to zabezpieczenie klientów przed awariami po stronie hostingodawcy i jest to rzecz wymagana!
  • Backup automatyczny - jest to automatyczna kopia bezpieczeństwa, możliwa do przywrócenia przez klientów sprzed około 24h do 48h godzin przed momentem, w którym dochodzi do przywrócenia.
  • Backup zarządzalny - potrzebujesz ustalić własną politykę backupu? Możesz ustawić backup np. co 4h, ale pamiętaj będzie to spowalniać Twoją stronę w czasie jego wykonywania.

Co wybrać?

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę ze stronami i sklepami internetowymi, najpewniej mały hosting jest skierowany właśnie do Ciebie.

Jeśli masz większą firmę, potrzebujesz więcej przestrzeni na konta e-mail, pewności działania, wybierz większy pakiet. Więcej miejsca na hostingu, to pewniejsze backupy, mniejsze prawdopodobieństwo zapchania skrzynek, a to może skończyć się nieodbieraniem korespondencji od klientów. Z uwagi na skalę, nie będziesz mógł testować niczego na produkcji, więc Twoja strona może wymagać też wersji testowej, którą także będziesz mógł uruchomić na zakupionym hostingu.

W kolejnych etapach rozwoju biznesu rozwiązania dobiera się w zależności od rzeczywistego obciążenia usługi oraz z uwzględnieniem potrzeb programistycznych i administracyjnych.

Większy sklep czy hurtownia internetowa dla dobrego działania wymaga od razu serwera vps lub dedykowanego, a także konfiguracji całego procesu rozwoju oprogramowania jakim jest nasz sklep internetowy.

Nie wiesz jaki hosting będzie dla Ciebie najlepszy?

Napisz na czacie, nasi konsultanci są po to, aby doradzić rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb.

Masz więcej pytań na temat naszych rozwiązań?

Skontaktuj się z nami, odpowiemy na każde Twoje pytanie w ciągu 24h.

Drogi odwiedzający,

w związku z wprowadzeniem regulacji europejskich odnośnie ochrony danych osobowych (RODO), informujemy Cię o naszej nowej polityce prywatności, w której zawarte są informacje jak przetwarzamy Twoje dane osobowe i jakie środki bezpieczeństwa stosujemy w celu świadczenia usługi Subinet.

Ponieważ przetwarzanie informacji o Twojej przeglądarce jest niezbędne do świadczenia usługi Subinet, prosimy o akceptację polityki prywatności, abyś mógł kontynuować korzystanie z serwisu.

Zawsze możesz wycofać wyrażoną wcześniej zgodę w zakładce Polityka prywatności

Polityka prywatności

1. Dane osobowe

  1. Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do usług świadczonych przez Subinet Sp. z o.o. za pośrednictwem subinet.pl.
  2. Subinet Sp. z o.o. jest spółką prawa handlowego z ograniczoną odpowiedzialnością z adresem siedziby ul. Chmielna 2/31, 00-020 Warszawa, Polska; podlegająca prawu Unii Europejskiej i Polski. Spółka widnieje w krajowym rejestrze sądowym pod numerem KRS 0000528824 w wyniku rejestracji przez XIII Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy. Spółka posiada numer identyfikacji podatkowej NIP 5252599039 oraz numer identyfikacyjny REGON 147496151.
  3. Administratorem danych osobowych zawartych w serwisie subinet.pl jest Subinet Sp. z o.o. Dane osobowe są przetwarzane w celu zapewnienia prawidłowego świadczenia usług na rzecz użytkownika, którego te dane dotyczą.
  4. Subinet Sp. z o.o. podejmuje działania wymagane lub zalecane prawem w celu zabezpieczenia informacji przed nieuprawnionym dostępem i wglądem.
  5. Dane osobowe klientów przetwarzane są w celach:
    • świadczenia usługi ( zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
      • księgowo-rozliczeniowych
      • windykacji należności
      • zarządzania kontaktem z klientami
        1. poprawa jakości usług i wydajności
      • umożliwienia użytkowania panelu administratora i zakupu usług (pliki cookies na czas sesji)
      • statystyka
    • marketing i informacje handlowe (tylko za odrębną zgodą, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
  6. Dane klientów zebrane podczas rejestracji do systemu będą wykorzystywane wyłącznie w celu świadczenia zamówionych usług i obsługi płatności (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W tym celu przetwarzamy takie dane jak:
    • imię i nazwisko
    • e-mail
    • adres (ulica, miasto, kod pocztowy, województwo, kraj)
    • NIP / Pesel
    • numer konta
  7. Dane osobowe nie są ujawniane podmiotom trzecim. Wyjątek stanowią dane księgowe, które przetwarzane są w sposób zautomatyzowany przez podmiot trzeci - Fakturownia Sp. z o.o.
  8. Dane księgowo-rozliczeniowe przechowywane są przez 60 miesięcy od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje, postępowania zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione. Realny czas przechowywania takich danych może wynieść do 10 lat.
  9. Dane klientów zbierane na potrzeby korespondencji i wsparcia technicznego to:
    • imię i nazwisko
    • adres (ulica, miasto, kod pocztowy, województwo, kraj)
    • stanowisko
    • e-mail
    • numer telefonu
    • adres IP
    Dane zbierane podczas korespondencji będą wykorzystywane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na poruszone zagadnienia. Dane kontaktowe i korespondencję przechowujemy przez czas świadczenia usługi oraz dodatkowo przez okres 60 miesięcy po zakończeniu umowy, w celu zabezpieczenia roszczeń. Po tym okresie dane oraz ich kopie są usuwane ze wszystkich nośników.
  10. Dane klientów mogą być powierzane do przetwarzania w celu utrzymania usługi i świadczenia wsparcia technicznego przez outsourcowanych administratorów IT na rzecz Subinet Sp. z o.o. przez Meverywhere Sp. z o.o.
  11. Dane klientów wykorzystywane na potrzeby marketingowe to:
    • imię i nazwisko
    • adres (ulica, miasto, kod pocztowy, województwo, kraj)
    • stanowisko
    • e-mail
    Dane te powiązane z aktualnie używanymi usługami wykorzystywane są jedynie w celu promowania nowej oferty Subinet Sp. z o.o.. Nie są przetwarzane automatycznie, ani przekazywane do podmiotów trzecich. Dbając o prywatność naszych klientów, nie stosujemy w tym celu automatycznego profilowania ani remarketingu. Przechowujemy je przez okres, w czasie którego udzielona jest zgoda i wykorzystujemy jedynie do wysyłki newslettera.
  12. Subinet Sp. z o.o. może zbierać adresy IP z ruchu sieciowego w celach technicznych, statystycznych oraz wymaganych przez prawo. Czas przechowywania danych w celach technicznych i wymaganych przez prawo to 12 miesięcy. W celach statystycznych dane są anonimizowane i przechowywane bezterminowo.
  13. Gromadzone dane są przetwarzane tylko i wyłącznie w celach niezbędnych do świadczenia usługi.
  14. Zgromadzone dane są zachowane w tajemnicy z wyjątkiem okoliczności, w których zaistnieje obowiązek ich udostępnienia na mocy prawa. (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
  15. Subinet Sp. z o.o. może odmówić zaprzestania przetwarzania danych użytkownika tak długo jak jest to niezbędne do zakończenia postępowań sądowych lub egzekucji zobowiązań. W wymienionych sytuacjach dane mogą być przetwarzane wyłącznie w zakresie koniecznym. (art. 17 ust. 3 lit. e RODO)

2. Zmiana danych

  1. Użytkownik ma prawo do cofnięcia wydanej wcześniej zgody (art. 7 ust. 3 RODO), do wglądu, modyfikacji (sprostowania), ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), przeniesienia danych (art. 20 RODO) oraz usunięcia swoich danych ze wszystkich nośników, przez administratora danych, a także wszystkie podmioty przetwarzające dane na rzecz administratora, którym jest Subinet.
  2. Przywileje przysługujące użytkownikowi z praw o którym mowa w Art. 2 ust. 1, można spełnić poprzez zalogowanie do panelu oraz w wyniku bezpośredniego zwrócenia się do Subinet Sp. z o.o. za pomocą formularza kontaktowego na stronie subinet.pl/kontakt lub kontakt drogą e-mailową na iod
    @
    subinet.pl.
  3. Dane zbierane automatycznie podlegają zmianie lub usunięciu pod warunkiem, że zawierają dane osobowe.

3. Wykorzystanie ciasteczek

  1. Subinet.pl może wykorzystywać pliki cookie w celu identyfikacji przeglądarki internetowej podczas świadczenia usług pod warunkiem, że nie zawierają danych osobowych.
  2. Cookies to informacje tekstowe, wysyłane przez serwis WWW i zapisywane po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku komputera), umożliwiające Subinet Sp. z o.o. dbanie o jakość usług oraz utrzymanie zadowolenia użytkowników. Pozwalają nam na świadczenie usług za pośrednictwem serwisu subinet.pl, dzięki nim funkcjonuje możliwość wyboru oferty i koszyk. Używamy ich na podstawie art. 6 ust. 1 lit b oraz f. RODO.
  3. Zgodnie z art 6 ust.1 lit. f RODO przetwarzamy dane w celach statystycznych i marketingu bezpośredniego. Dane, których Subinet Sp. z o.o. nie jest w stanie zidentyfikować, są wykorzystywane w narzędziu umożliwiającym mierzenie ruchu Google Analytics Google LLC.
    Aby uniknąć profilowania przez sieć reklamową Google LLC, na wszystkich stronach dostępnych w internecie należy postępować zgodnie z instrukcją umieszczoną na: https://support.google.com/analytics/answer/181881?hl=pl. W celu uzyskania większej ilość informacji na temat usług świadczonych przez Google LLC zapraszamy do zapoznania się z materiałami umieszczonymi na stronie: https://policies.google.com/privacy/update?hl=pl.
  4. W skryptach analitycznych takich jak Google Analytics, aby zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa danych Subinet stosuje anonimizację na wczesnym etapie.
  5. Korzystając z Google Analytics lub podobnych skryptów, Subinet anonimizuje dane na wczesnym etapie, co wyklucza powiązanie adresu IP z określonym użytkownikiem.
  6. W skryptach do analizy user experience na stronie Subinet tj. SmartLook firmy Smartsupp.com stosowana jest pełna anonimizacja danych, żadne dane osobowe nie są przetwarzane.
  7. W skrypcie do obsługi czatu na stronie Subinet tj. Tawk.to firmy Tawk.to inc. stosowana jest anonimizacja danych, przetwarzane są jedynie dane podane w czasie przeprowadzania rozmowy na czacie:
    • zas przetwarzania danych udostępnionych w trakcie rozmowy na czacie dla osób nie będących klientami wynosi do 60 dni po czym zostają usunięte,
    • Czas przetwarzania danych udostępnionych w trakcie rozmowy na czacie dla osób będących klientami trwa przez cały okres świadczenia usługi i dodatkowe 60 miesięcy po zakończeniu umowy, w celu zabezpieczenia roszczeń. Po tym okresie dane oraz ich kopie są usuwane ze wszystkich nośników.

4. Bezpieczeństwo danych

  1. Wszelkie dane zgromadzone przez firmę Subinet Sp. z o.o. są przechowywane na serwerach zabezpieczonych przed nieautoryzowanym dostępem zgodnie z wysokim poziomem bezpieczeństwa określonym w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.
  2. Zgodnie z Rozporządzeniem 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. wszystkie dane osobowe zebrane przez Subinet Sp. z o.o. przetwarzane są zgodnie z góry wyznaczonymi celami, a dostęp do danych udzielony jest wyłącznie osobom odpowiedzialnym za wykonywanie działań związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

5. Postanowienia końcowe

  1. Subinet Sp. z o.o. może zaktualizować niniejszą politykę prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na stronie subinet.pl. Zaktualizowana polityka prywatności obowiązuje użytkownika po otrzymaniu jego zgody na zaistniałe zmiany.
  2. W razie dodatkowych pytań Subinet Sp. z o.o. chętnie udzieli odpowiedzi. Prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego na subinet.pl lub na adres e-mail iod
    @
    subinet.pl.
Od 25.05.2018 r. naruszenia ochrony danych osobowych można zgłaszać do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Obowiązuje od 25.05.2018r.